donderdag 7 november 2013

Ballonnenkrans project

Ballonnenkrans gemaakt:


Mijn zoontje is bijna jarig en ik wilde graag een balonnenkrans maken om als versiering te gebruiken.
Deze kan je altijd terug ophangen bij feesten verjaardagen enz.

Ik zal in dit blog alles stap voor stap met u doornemen zodat u er zelf ook eentje kan maken.


Benodigdheden:




- Strokrans 
- Ballonnen (ik heb er 300 stuks inzitten)
- Kopspelden
- Lint ( om een ophangsysteem te maken)





Werkwijze: 


Stap 1 :


Het eerste wat je doet is een kopspeld door de ballon prikken. Probeer het in het midden van de ballon te doen zodat beide zijden even lang zijn.




Daarna prik je de speld met ballon in de strokrans



 Stap 2: 

Je houdt de ballon die erin geprikt zit iets opzij
en dan doe jet precies hetzelfde met de volgende ballon. Prik de kopspeld erdoor in het midden en prik die samen dan in de strokrans zodat de ballonnen dicht bij elkaar zitten.

Stap 3:


Zo doe je alle ballonnen op dezelfde manier vastzetten in de strokrans. Zorg ervoor dat je ze niet te dicht bij elkaar prikt want het vult toch wel. Ik heb de spelden ongeveer een halve tot ene hele centimeter uit elkaar geprikt om het goed verdeeld te krijgen.

Op de helft van de krans
Eerste stukje zit erop



Bijna klaar








Stap 4:

Als je bijna klaar bent dan monteer je het ophangsysteem aan de krans zodat je dit netjes kan wegwerken. Ik heb gekozen voor een wit lint.

Als dat er allemaal opzit dan werk je het laatste stukje af zodat het lint mooi tussen de ballonnen weggewerkt zit en de krans lekker vol eruit ziet.






Het Eindresultaat: 






Er zitten 300 ballonnen en 300 kopspelden in deze strokrans. Lekker gevuld en klaar voor de verjaardag van mijn zoontje die 3 jaar wordt. Ik ga er nog een cyfer 3 bijmaken en ertussen of onder hangen en dan is hij helemaal klaar.




Heel veel plezier met het maken van deze krans en hou mijn blog in de gaten voor meer knutselwerken.















4 opmerkingen:

  1. doe je de ballonen aan weerskanten van de strokrans?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee de achterkant blijft kaal zodat hij recht tegen de deur of muur kan hangen. Alleen de delen vd krans waar je de krans kan zien bedek ik met ballonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe groot was je krans? 30 cm doorsnee of meer?

    BeantwoordenVerwijderen